2015/01/08

Sertifikatų atnaujinimas asmens tapatybės kortelėje

Šį kartą tesiu jau pradėtą temą apie elektroninę bankininkystę ir elektroninį parašą. Kaip jau minėjau senesniame straipsnyje. Visas galimybes prisijungti prie el. bankininkystės galimybes jau buvau aprašęs ir nesikartosiu. Šį kartą noriu paminėti kitą, gana svarbų dalyką susijusi su asmens tapatybės kortelėse (ATK)esančiais sertifikatais.
Dabar, kai su tuo teko susidurti pačiam, paaiškėjo jog sertifikatai galio tik tris metus nuo jų įrašymo į ATK. Mano atveju, kadangi ATK buvo išduota 2010 metais, tai sertifikatai galiojo iki 2013 metų. Žodžiu sertifikatai yra pasibaigę ir su jais negaliu prisijungti prie el. bankininkystės ar kitų el paslaugų kur yra reikalingas el parašas.
Tad ką dabar daryti? Kaip informavo Registrų centro atstovas, reikia atvykti į centrinį apskrities migracijos tarnybos poskyrį ir atnaujinti sertifikatą. Tai užtrunka apie 10 minučių ir nieko nekainuoja. Ir taip kad tris metus.
Aišku tokiems kaip aš, iš provincijos, dėl to teks kas tris metus važiuoti į apskrities centrą atnaujinti savo turimą sertifikatą. Tai žinoma pigiau nei kiekvieną kartą pirkti sertifikatą iš Registrų centrą.

DUK dėl ATK pagal dokumentai.lt tinklapio informaciją:
Kaip supratau pagal aprašymą, naujose asmens tapatybės kortelėse bus įdiegtas kvalifikuotas parašas (sertifikatas). Tokį parašą galima panaudoti elektroninių dokumentų
pasirašymui. Tačiau nėra aišku, kokiu formatu kortelėje saugomas pats parašas (turbūt PKCS#11) bei kokia programinė įranga gali būti naudojama pasirašymui (pvz. OpenSC-PKCS)? Kur galėčiau rasti tokią informaciją?

Informacija pateikta svetainėje http://www.nsc.vrm.lt

Šiandien atsiėmiau asmens tapatybės kortelę ir niekaip negaliu suprasti kam man reikalingas PIN kodas. Kam jis bus naudojamas? Kam man jo reikia? (dar toks ilgas, sunku prisiminti)?
PIN kodas reikalingas, kad galėtumėte pasinaudoti kortelėje įrašytais sertifikatais, jungiantis prie e. valdžios ar kitų e. paslaugų arba pasirašant e. dokumentus kvalifikuotu e. parašu. Daugiau žr. e. valdžios portalą www.evaldzia.lt ir kitus e. portalus.

Ar jūsų sertifikatas, kurį teikiate kartu su ATK, galioja tiek pat kiek ir pati ATK ar mažiau?
Sertifikatai galioja 3 metus, ATK galioja 10 metų.

Ką reikia daryti tuo atveju, kai sertifikato galiojimas baigiasi, (nes ATK galioja 10 metų, o sertifikatas tik 3 metus)? Kokių reikia imtis veiksmų norint jį pratęsti? Ar išduodama nauja
ATK, ar jūs įrašote naują sertifikatą į tą pačią ATK ir kiek tai kainuoja?
Per šį, 3 metų sertifikatų galiojimo laikotarpį, numatoma įdiegti galimybę atnaujinti sertifikatus migracijos padaliniuose. Šiuo metu tai galima atlikti Gyventojų registro tarnyboje prie Vidaus reikalų ministerijos.

Mano kortelė užsiblokavo, nes triskart iš eilės įvedžiau neteisingą kortelės PIN kodą. Ką daryti?
Prašome atvykti į Gyventojų registro tarnybos Sertifikatų tvarkymo skyrių, adresu Vivulskio g. 4A, Vilnius arba Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdybą, Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų migracijos skyrius (adresai). Čia Jums bus sudarytas ir išduotas naujas kortelės PIN kodas. Su savimi būtina turėti asmens tapatybės kortelę.

Komentarų nėra: